• Campagne 2018

VERSTAND VAN ZAKEN IS MEER DAN JURIDISCHE KENNIS

Als advocatenkantoor kun je kiezen voor een mooi uitgevoerde campagne die vooral functioneel ingezet wordt… Wij hebben dat niet gedaan. Wij willen een transformatie inzetten. Wij hebben gekeken naar ons DNA, naar ontwikkelingen in de markt en onze toekomst daarin, naar wat ons verbindt met cliënten en met elkaar.  Daar is deze campagne uit voortgekomen en is dus meer dan een wervingscampagne. Dit is Ploum: Rotterdam Law Firm.

De ondertitel in ons logo “Rotterdam Law Firm”. Vat perfect samen waar we voor staan: no-nonsense, pragmatisch, niet lullen maar poetsen (waar Rotterdam altijd al voor stond), maar ook modern en internationaal, bereid om te veranderen met de ambitie om succesvol te zijn (het nieuwe Rotterdam).

En de panter? Dat is een logisch gevolg, die is tot leven gekomen. Hij kwam al voor in ons logo en geeft nu ook invulling aan de propositie. De panter is een metafoor en staat voor wat wij voor de client willen zijn: waar het kan een vitamine ipv in een painkiller. De panter staat voor waakzaam, voor scherp, voor snel, voor flexibel, voor gevaarlijk, voor daadkracht voor beschermer van kroost, voor helder en scherp zien, voor ver kunnen kijken, voor op je hoede zijn …

 

 

Bij Ploum staat de relatie met de cliënten centraal. Gedreven vanuit de cultuur van Ploum is de insteek steeds om met cliënten een langdurige samenwerking in de vorm van een partnership aan te gaan. Het hoofdcampagnebeeld bevat de volgende tekst die treffend is: “Cliënten willen in heldere taal horen wat de beste oplossing is. De ondernemersoplossing. De oplossing die werkt in de praktijk en vertrouwen geeft voor de toekomst. Juridische kennis is de basis, zakelijk instinct de kracht. Dit is Ploum. Dit maakt ons partner in business.”

klik op de foto om te vergroten

 

Wat wij hiermee zeggen is: veel bedrijven komen niet meer alleen voor rechttoe, rechtaan juridisch advies naar een advocaten- en notariskantoor. Ze willen méér. Ze zijn op zoek naar een sparringpartner met een juridische achtergrond: iemand die het recht door en door kent, maar die ook strategisch advies kan geven en als ondernemer kan meedenken. Cliënten vragen daarnaast steeds vaker om een projectmatige benadering of zoeken ondersteuning bij de uitrol van een oplossing. Zij verwachten daarbij dat hun adviseur efficiënt en transparant is en in hetzelfde tempo meegaat. Het vermogen om snel juridische uitdagingen te tackelen is cruciaal voor ondernemingen. Wij kunnen dat. Op zijn Rotterdams, op een daadkrachtige no-nonsense manier, zonder fratsen en altijd dichtbij. Dat, tezamen met de hoge kwaliteit van onze juridische kennis, maakt ons onderscheidend.

Onze nieuwe campagne laat zo goed zien wie wij zijn en waar wij als kantoor voor staan. Die Rotterdamse mentaliteit van aanpakken en doorpakken, daar herkennen wij ons in. Daarnaast vinden wij het heel belangrijk om te begrijpen wat onze cliënten drijft. Wij willen ze echt ontmoeten en daarbij een laag dieper gaan. Hoewel je van een advocaat misschien anders zou verwachten, varen wij niet alleen op onze juridische kennis, maar durven wij ook af te gaan op ons zakelijk instinct. Voelt het goed? Doen!

Op het eerste beeld in de campagne laten wij de bovenstaande belofte zien: Verstand van zaken is meer dan juridische kennis. Op twee andere campagnebeelden leveren twee van onze cliënten het bewijs voor de wijze waarop wij dat zeggen te doen en welke waarde dat voor hen heeft (no-nonsense en partnerships). Daarnaast is dit tegelijkertijd ons sellingpoint voor de arbeidsmarkt.

Zoals je op het onderstaande vierde beeld kan lezen en zien, geven wij met de tekst Hart voor de zaak zo werkt dat bij Ploum (en de daarop volgende bodytekst) duidelijk aan dat -om de beloofde meerwaarde voor de cliënt te kunnen leveren-  de lat voor onze medewerkers heel hoog ligt. Dat je daar keihard voor moet werken maar wij tegelijkertijd als kantoor een heel ‘vriendelijke’ cultuur hebben waarbinnen de advocaten en notarissen die het uiteindelijke bewijs moeten leveren niet uit het oog verloren worden en er ruimte is voor ontwikkeling (op meerdere fronten). Die top kan je alleen bereiken als je (team overstijgend) samenwerkt en je je gewaardeerd voelt.

Meer informatie

Lotte Bakker
Lotte Bakker

T +31 10 440 6440
E communicatie@ploum.nl

Willem Leppink

M +31 6 2021 0504
E w.leppink@ploum.nl